Un articol mai vechi: Influența celor din jur – metodă bună de maturizare

Cum poate influența celor din jur să ne maturizeze? Foarte ușor, numai dacă ne dăm seama că suntem influențați și apoi dacă permitem persoanelor pe care le considerăm noi compatibile cu ceea ce ne dorim noi să ne influențeze în mod pozitiv. Probabil v-ați dat seama, deja că există influență pozitivă și influență negativă. Dar ce se întâmplă atunci când noi credem că influența negatică este pozitivă? Nimic mai simplu așteptăm să ne lovim singuri și să ne trezim. Uneori ne pot invada sentimente de furie, neîncrederea, pur și simplu nu ne vine sp credem că am crezut anumite persoane. Unele au tendința de a te ține alături în umbră, lângă ei pentru ca noi să aflăm mai târziu că eram mai buni decât respectivii și lor le era frică de noi. Dar știți zicala românească: ,,Omul îi prost până se trezește!”
Ceea ce povestesc aici este din proprie experiență, și cred că ceea ce ajungem noi la maturitate reprezintă acțiunea influenței pe care o au cei din jurul nostru asupra noastră.
Nu ați observat cum împrumutăm diferite expresii, idei fără să vrem de la persoana de alături sau de la alte persoane cu care petrecem foarte mult timp?
Tot timpul suntem influențați dar trebuie să fim atenți și de către cine ne lăsăm influențați sau manipulați.
Există persoane cărora le place să îți spună ceea ce vrei să auzi, pentru că au nevoie de atenția celor din jur, depind de ei.
Iată, de ce zic eu că influența celor din jur te face să te maturizezi și să nu mai accepti toate prostiile Pentru că m-am lăsat și eu la rândul meu influențată de anumite persoane, ca să îmi dau pe urmă seama ca erau niște ipocrite, că nu erau așa de perfecte precum le credeam, și acele elemente care păreau strălucitoare, pe care mi le doream de la acele persoane nu erau decât o imagine fără profunzime, atât doar o imagine falsă a ceea ce ele au creat în fața ochilor mei.
Acum mi-am schimbat modul de comportament și acelor persoane li se pare că fug de ele, că nu le bag în seamă, sau nu li se pare? Cert este că nu mai înghit orice și nu mă impresionează totul așa de ușor. Încerc să ascult bine dinainte ce are cineva de zis și nu iau ca atare prima impresie, cel puțin în cazul meu prima impresie pe care mi-am făcut-o nu a fost tot timpul și cea potrivită, iar concluzia la care am ajuns este că trebuie să cunoști persoana respectivă, pentru a evita o posibilă manipulare și o influență ce va ajunge nocivă pentru tine.

About Amalia

Port in mine ratiunea existentei mele...sunt ceea ce sunt...

Posted on 7 Mai 2012, in Fără categorie and tagged . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

